wejścia

sobota, 23 lipca 2011

Ogórki konserwowe




Jako, że stałam się szczęśliwą posiadaczką ogórków prosto z pola, część z nich postanowiłam zakonserwować na zimę.

Do każdego litrowego słoika dałam :

- 1 mały lub pół dużego liścia laurowego
- jedną dużą kulkę angielskiego ziela
- duży ząbek czosnku lub dwa mniejsze
- 5 plasterków marchewki
- liść zielonej pietruszki
- pół łyżeczki pieprzu w ziarnkach
- łyżeczkę gorczycy
- słupek korzenia chrzanu -- 0,5x0,5 x 4 cm
- kwiatostan z nasionami kopru na dno i drugi na wierzch

Napchałam ogóreczki - weszło mi 19-21 sztuk na słoik
Zalałam gorącą zalewą i zakręciłam słoiki.

Zalewa:
- 5 szklanek wody
- 1 szklanka octu spirytusowego 10%
- pół szklanki cukru
- 2 płaskie łyżki soli

Pasteryzacja:
Na dno garnka włożyć czystą ściereczkę , wstawić słoiki - ile się da- i dolać ciepłej wody na wysokość 3 cm poniżej krawędzi słoików. Powoli zagotować, zmniejszyć płomień, przykryć pokrywką i od tej pory pasteryzować 5- 10 minut - obserwując kolor ogórków. Wyjmować jak zaczną zmieniać kolor z ciemnozielonego na zielono-złoty :)

Na fotce ogórki przed i po pasteryzacji - widoczna różnica w kolorze .

Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz