wejścia

czwartek, 15 września 2011

Drobiowa szynkowa z szynkowarki


Trochę późno się za nią wzięłam, bo zepsuła mi się maszynka a nową dostarczono mi dopiero wczoraj, Powinnam peklować mięso dobę w lodówce, ale że to drobiowa  zmniejszyłam ilość peklosoli i czas peklowania oraz peklowałam początkowo w temp. pokojowej - czyli 20 st .


Składniki :
udziec z indyka - 45 deko
udka z kurczaka - szt 2 - bez skóry
udka z kaczki - szt 2 - bez skóry

po rozbiorze mięs otrzymałam
klasę I - 600 g
klasę III - mięso ścięgniste - 500 g

Przyprawy na 1,1 kg masy mięsnej :

peklosól - 6 g
sól - 13 g
czosnek granulowany - 2g
pieprz mielony - 2g
papryka słodka - 1g
cząber - 2 g
cukier puder 1g
woda - 110 ml

Sposobem Szczepana z www.wedlinydomowe.pl:

1/ Mięso klasy I pokroiłam na kawałki 2-3 cm
2/Mięso kl III - zmieliłam na sitku 4 mm 1 raz

3/Wszystkie przyprawy rozprowadziłam w zimnej wodzie do rozpuszczenia soli i cukru
4/ Oba rodzaje mięs wymieszałam  ze sobą i wodą z przyprawami -do wchłonięcia wody.

5/Mięso ubiłam  w misce i pozostawiłam pod pokrywką na stole 5 godzin w temp.pokojowej
6/ Ponownie wymasowałam (wygniotłam mięso) do uzyskania kleistości i napchałam woreczek szynkowarkowy , zawiązałam, zamknęłam szynkowarkę i wstawiłam do lodówki na następne 5 godzin.

7/ W dużym garnku nalałam wodę do wysokości poniżej krawędzi szynkowarki , podgrzałam do temp 85 st
8/ Wstawiłam szynkwarkę - temperatura spadła
9/ Parzyłam w temp 75 st  - 2 godziny
10/ Wyjęłam szynkowarkę, zdjęłam pokrywę i studziłam w garnku z  zimną wodą do czasu wystygnięcia
11/Wstawiłam do lodówki do następnego dnia


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz